Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Dramatyczny lot Ryanair: Pasażerowie mdleli i dostawali ataków paniki

Na pokładzie samolotu Ryanair doszło do dramatycznej sytuacji, gdy pasażerowie zostali „uwięzieni” bez działającej klimatyzacji w upalne 42°C, co doprowadziło do przypadków omdleń i ataków paniki.

Wakacyjny lot z Malagi do Mediolanu, który miał odbyć się 19 lipca, został opóźniony aż o 10 godzin.

Po kilku godzinach czekania w samolocie stojącym na gorącej asfaltowej płycie lotniska do pasażerów trzeba było wzywać karetki, bo ludzie zaczęli mdleć i doświadczać ataków paniki.


Nagrania udostępnione w Internecie pokazywały ludzi oblewających się potem wewnątrz samolotu, desperacko próbujących się ochłodzić, podczas gdy załoga starała się zachować spokój.

Inne zdjęcia przedstawiają pasażerów, którym była udzielana pomoc przez lekarzy z karetki po omdleniach i atakach paniki.

Włoski influencer Marco Ferrero, który ma ponad milion obserwujących na TikToku, był na pokładzie tego lotu i nazwał go najgorszym lotem w jego życiu.

Powiedział: „W pewnym momencie poważnie myślałem, że przestanę oddychać i że coś mi się dzieje”.


Marco powiedział, że Ryanair w ogóle nie był pomocny i „nie zapewnił żadnej pomocy, poza bonusem w wysokości 4 euro po czterech godzinach oczekiwania”.

Jego zdaniem postawa linii lotniczej była „żartem”, a „klimatyzacja nie działała, to było jakby być w saunie, ale z zamkniętymi drzwiami”.

„Ale w saunie można wyjść, kiedy tylko chcesz — tutaj nie można było” - dodał.

Influencer dodał, że nawet gdy załoga zaczęła rozdawać wodę po pierwszej godzinie, nie było wystarczającej liczby butelek dla wszystkich pasażerów.

Powiedział także, że niemożliwe było skorzystanie z toalety, ponieważ była „zatłoczona ludźmi z atakami paniki”.

Według jego relacji, po około trzech godzinach załoga w końcu pozwoliła im zejść z pokładu samolotu, który ostatecznie wystartował o godzinie 22:00 zamiast planowej godziny 10:00 rano.


W odpowiedzi na doniesienia Ryanair przekazał The Sun: „Ten lot z Malagi do Mediolanu (19 lipca) został opóźniony z powodu drobnego problemu technicznego z samolotem”.

„Aby uniknąć utraty okna startowego, pasażerowie pozostali na pokładzie podczas naprawy samolotu przez mechaników”.

„Niestety, samolot nie został naprawiony na czas i nie zdążył wystartować w określonym czasie, więc pasażerowie zostali zmuszeni do opuszczenia pokładu”.

„Ponieważ klimatyzacja na lotnisku w Maladze nie działała na wyznaczonym stanowisku, załoga zdecydowała się na przeniesienie samolotu na inne stanowisko z działającą klimatyzacją, by ochłodzić go przed ponownym wejściem pasażerów”.

„Po powrocie na pokład, pasażerom podano wodę i samolot wyleciał bezpiecznie do Mediolanu”.


Ivano Giacomelli z organizacji konsumentów Codici, odpowiedzialnej za ustanawianie standardów i wytycznych dla różnych branż, powiedział włoskim mediom: „Opowieść pasażera jest niewiarygodna, a zdjęcia są jeszcze bardziej szokujące”.

„Zażądamy od Ryanair wyjaśnień, ponieważ to, co się stało, nie może być opisane jako prosta nieoczekiwana sytuacja”.

„Mamy na myśli nie tylko opóźnienie, ale także traktowanie pasażerów, którzy zostali uwięzieni przez godziny w samolocie w skwarze, z omdleniami a atakami paniki”.

„Domagamy się odpowiedzi od Ryanair i szybkich oraz konkretnych działań w celu zrekompensowania podróżnych, którzy ucierpieli”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Ostrzeżenie meteorologiczne: Ogromne ulewy w Anglii i Walii
 Czytaj następny artykuł:
Pilne ostrzeżenie, aby unikać popularnej turystycznej plaży